#fuckyouputin

Läste precis om ett projekt som en lärare och elever i Östersund jobbar med som jag bara var tvungen att dela med er!
Den 23:e januari är det dags, lägg upp en bild på dig själv med ditt långfinger på instagram/twitter med hashtaggen #fuckyouputin för att visa ditt missnöje för det som sker just nu i Ryssland. Förföljelse och förtryck av hbtq-personer, det är INTE okej! Alla har rätt till kärlek och rätt att älska vem man vill! 
Det värsta är att politikerna i Ryssland inte gör något åt saken, snarare förvärrar det med t.ex. lagen mot "gaypropaganda". Skärpning!

Jag tänker vara med, jag stöttar inte det som händer och tänker visa vilken sida jag står på. Det är en fråga om mänskliga rättigheter och vi i omvärlden måste visa vårt missnöje!

För att läsa mer om projektet, besök http://fuckyouputin.org/ eller klicka på bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback