Städning pågår

Kanske inte det roligaste att blogga om, men jag städar för fullt och lyssnar på Gabriellas spellista på Spotify (tach du snälla fd. chalmerselev som uppfann spotify) med spansk musik.

Jag skulle ha sommarjobbat på ön i Hedesunda egentligen, men nu blev det inte så eftersom det är någon person som inte har tänkt till och rättat busstiderna efter mig. Man kan ju tycka att han eller hon skulle ha ringt och frågat mig innan de ändrade busstiderna, men sen vet man ju hur det blir. Så istället jobbar jag två veckor nu på Hilleborg, ett äldreboende. Jag var lite skeptisk i början, men nu efter två dagar så kan jag säga att jag inte hade kunnat få det bättre. Jag jobbar på en avdelning med helt underbart härliga gammlingar sk. kunder. Även personalen är trevliga och riktigt snälla. Jag springer omkring där med fika, bakar sockerkaka och hjälper till med maten. När larmet går får jag kolla vad de vill, och de kommer med lite halvsenila och roliga kommentarer jämt, så man går hela tiden med ett leende på läpparna. Så om ni ska sommarjobba och får chansen att jobba på Hilleborg på avdelning Alen, ta den, det kan inte bli roligare!

Nu ska jag återgå till städningen, så jag kanske kommer iväg till Göteborg till helgen. Ska nog träffa Ullis senare också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback