Vilken härlig dag lalalalalalala...

Började min dag med en redig sovmorgon och en mysig promenad med vovvarna. Sen var jag en aning nervös inför uppkörningen. Som ni såg i förra inlägget så gick det bra, jag har körkort nu! Jag kan inte beskriva med ord hur skönt det känns!! Känslan av att åka själv i bilen är underbar, jag kan köra utan en mamma bredvid som håller i handtaget, en grinig körskolelärare eller en halvsovande Pappa! Haha! Jag kan lyssna på musik så högt jag vill och den kanal jag vill och jag kan sjunga. Sjunga högt! 

Mamma skrattade lite åt mig när jag skulle ut och köra själv för första gången. Jag studsade ut från gården och kunde inte sluta le. Jag hämtade Carro vid macken och åkte mot Sätra för att hämta Malin. Vidare mot kaffeautomaten och härliga människor på församlingsgården. Husmor Lisbeth gav mig ett klokt råd:" Nu när du har körkort måste du köra som folk och inte som mig. Haha!". Jag har fått jättemånga gratulationer och Morfar försökte lura mig att det hade blivit något fel. Han ringde och sa att han var från "trafiksäkerhetsverket" och att det hade blivit något missförstånd. Trots att han gjorde till rösten och hade en blyertspenna mellan tänderna så förstod jag att det var han, gullmorfar! :)

Jag körde mig och Carro ut till Valbo och åt Subway, enbart för att jag kunde! Guuuuud vad härligt! Gott var det också! 

Sen var det måndagsmys med kören. Det skulle ha blivit lite teater också, men då var jag tvungen att KÖRA hem. Sålde mitt akvarium för 2000 kr och har upptäckt att jag har ett riktigt stort rum.

Åkte ut en sväng i bilen igen och på radion spelades With Or Without You och Set Fire To The Rain

Alltså, en helt underbar dag! Tack för den dagen!

You heard my prayer!

Kommentarer
Postat av: mamman

GRATTIS GUBBEN. Det är du värd. Men kom ihåg: KÖR FÖRSIKTIGT!!! (jag har bara en Jocke)

2011-10-25 @ 09:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback