Dag 6: Min klass

Ja, bättre sent än aldrig eller vad säger man?
Jag skulle nog byta ut "dag" mot "rubrik" eller "tema".
Anyway, jag går i världens bästa och härligaste klass. Men det säger nog alla om sin klass. Jag går Teknik Vetenskap på Polhemsskolan. TeV3. Vi har sån bra sammanhållning tycker jag, alla kan prata med alla, ingen är dum mot någon.
Min klass är även något av en partyklass, minst hälften av klassen är ute nästan varje helg, haha! Vi är en ganska liten klass, 19 personer, så det kanske inte är så konstigt att det blir hälften som försvinner.
Teknik Vetenskap är en krävande inriktning. Matte A-E, Kemi-, Fysik- och Biologi A-B. Kan jämföras med Natur, men jag tror att vi läser ännu mer. Därför är det lite roligt att min klass på något sätt är ganska lat. Eller, såhär. I ettan gick alla Teknik, sen fick man välja inriktning till tvåan. Jag och några gick i Te1B, slappaste klassen någonsin, efter IT ;) Det är vi som är dom lataste i klassen. Fast vi är ändå duktiga i skolan, eller mindre dåliga.
I vår tar vi studenten, kommer verkligen att sakna TeV3, alla roliga fester, skrattattackerna, Claes frustanden, Pers "flummiga" kommentarer, baguetter, mingel&bar-fika.

Jag kommer nog till och med sakna Leos :"Jocke von Estet" kommentarer, haha!!
Men än är det inte slut, 100-dagarsfesten är den 12:e februari, samma dag som jag fyller 19. Då börjar den riktiga nedräkningen! Och roligt ska vi ha!!
(Ganska gammal bild ;) )
Här kommer bilder som tillhör Nattis, Lina och Emelie som jag snodde från Facebook:
Världens gladaste och härligaste klass! Man ser på korten vilken bra klass vi är!! :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback