6 månader i Stavanger

Idag, eller rättare sagt.. igår, den 1 Juni hade jag bott i Stavanger i 6 månader. Helt otroligt vad tiden går fort här! Så mycket roliga saker som sker hela tiden och ett nytt awesome jobb. Tiden går ju fort när man har roligt! 

På ett halvår nu har jag funnit min andra hälft, fått massor av nya vänner, och haft en helt underbar tid. Det bästa med det hela är att det här är bara början. Jag behövde verkligen det här, det låg helt rätt i tiden för mig att flytta från Gävle och Sverige. Nu under sommaren är det ännu mer fantastiskt här. Solen är uppe nästan dygnet runt, det är varmt och soligt! Men jag tror jag har haft ganska tur med vädret än så länge, det brukar ju regna en hel del här annars.

Jag har börjat tänka på norska, haha! Men det är ju inte så konstigt när jag nu bor hos Sondre och Siri och är enda svensken på hotellet mitt. Bättre och bättre blir jag också, skriver hela sidor helt på norska nu och Sondre hittar bara något fel här och där. Kul ju!

Om exakt 29 dagar händer det något stort! Jag, Sondre och Siri ska flytta ihop på riktigt, i en helt ny lägenhet. 120 kvm och två minuter från mitt jobb om man går långsamt. På tredje våningen, utan grannar. Kan det bli bättre? Ja det kan det! Vi har dusch OCH badkar! 

Räknar dagarna nu! 

Jag är så glad nu för tiden, helt otroligt genomglad och positiv! Life rules!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback