Långhelg

I helgen ska det bli en hel del gjort. Kläder ska sorteras upp och lämnas in till något bra ställe, på måndag ska bilen besiktas och sen ska jag börja packa ner lite saker som jag är rädd om som lillebror inte får ha framme! 
 
Börjar känna mig lite vemodig också, jag kommer sakna alla så mycket och nu verkar det inte riktigt som att vissa har tid att ses, som om de tar avstånd eller är sura för att jag ska åka härifrån. Kan tycka att det är väldigt tråkigt, och att man kanske borde försöka ta vara på tiden istället, för det kan ta ett tag innan vi ses igen. Men jag kan inte göra annat än att erbjuda mig att ses, sen är det faktiskt upp till dem. 
 
Just nu fokuserar jag på att försöka bli klar med allt, träffa så många som möjligt och förbereda mig inför resan. Jag går till jobbet på morgonen, gör det jag ska, går hem och försöker ta tag i saker och ting. Men det är svårt, man blir lite trött av allt och det är så mycket att tänka på. 
Det är tur att jag har Ullis där när jag kommer fram, hon vet precis vad som behöver fixas när jag konverterar till norsk.
 
Vardagen känns en aning skruvad, ena sekunden är jag jätteglad för att jag ska flytta, nästa så är jag ledsen för att jag ska lämna alla och ibland förstår jag inte ens att jag ska flytta. Men allt kommer falla på plats, det är jag helt säker på.
 
Ikväll unnar jag mig faktiskt att inte ens tänka på flytten, att inte ens bry mig. Ikväll ska jag bara må bra,  ha de gött och umgås med en fin vän! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback