Blivande norrman


Hej på er allesammans!
Nu var det ett tag sedan jag skrev, men har fått påhopp från olika håll om att jag måste börja igen, speciellt nu när jag ska flytta iväg. Ja, du läste rätt! Jag ska flytta till Norge. Om exakt 19 dagar går flyget från Arlanda mot Stavanger där jag ska börja mitt nya liv. Jag ser det som en nollställning, att börja om på nytt. Allt och alla finns kvar, men jag kan börja fokusera mer på mig själv. 

Var ska jag jobba då? Var ska jag bo?
Jag har fått jobb på ett hotell i Stavanger och jag kommer att jobba natt i receptionen (Norsk lön + natt-OB, catchiiiing). Det kommer bli så spännande att få prova på något nytt, att få möta människor och lära känna nya härliga personer. 
Till en början ska jag bo med en av mina bästa vänner som jag har känt hela livet, kommer bli så kul! Till en början bor jag hos henne, sen får vi se vad som händer. 
Jag vill explodera för jag är så glad, och samtidigt så är det så sorgligt att jag ska lämna hela mitt liv i Sverige. Familjen, alla fina vänner, musikalensemblen och kollegorna på jobbet. Men ibland måste man tänka på sig själv, man måste få vara egoistisk och tänka på sitt eget bästa. Jag hade varit dum om jag inte tackade ja till den här chansen! Som min mamma sa: om det är något sånt här du ska göra, så är det nu du ska göra det!
Jag kan inte göra annat än att hålla med! Jag är 21 år, har jobbat alldeles för länge på mitt nuvarande jobb (mycket att göra och dåligt betalt) och jag har fått ett superjobb. Inget ska gå fel, jag ska bli bäst! 
Min nya chef verkar helt suverän och supertrevlig, och jag kan inte tänka mig att det kommer att kännas något annat än bra när jag har kommit dit. 
 
Nu tänkte jag i alla fall få igång bloggen här igen, så att alla som vill kan följa med över till Norge och Stavanger och se vad som händer. (Jag har inte så mycket till val, om någon motsätter sig mitt bloggande så får ni ta det med min mor, haha!)
 
Jag har en lång lista nu med saker som måste fixas innan flytten, så jag får skriva mellan packade och städande, men det ska jag hinna med!
 
Nu kryper en trött och förväntansfull Jocke ner i sängen och sussar sött för att påbörja sin 12:e sista arbetsdag imorgon. Ha de!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Du får ha det bäst i Norge! Lycka till :)

Svar: Tack så mycket Fredrik! :)
jockeahlen

2013-11-12 @ 23:13:21
URL: http://www.finest.se/fredrikbjorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback