Livet rullar på

Här händer det grejer. Stormen Sven (som den heter i Sverige) svepte in över Stavanger också, en aning tidigare. Nere i Byen spärrade polisen av centrum med band och mitt hotell låg mitt i smeten. Men som tur var så hade de tagit bort avspärrningarna när jag skulle jobba. 
Jag hade lite kaos första natten som jag jobbade själv pga stormen eftersom flygplatsen vad helt avstängd, dvs alla ville bo på hotell när de inte kom iväg med sitt plan. Men jag löste det ändå efter x antal samtal till Gustav på Clarion. 
Jag har hunnit med två utgångar i fredags och i lördags också. I fredags var jag ut med Sofia och Fredrika som jag egentligen inte kände då, men som är helt crazy och fantastiska! Deeptalket vi hade inne på Cardinal var det bästa på länge och sen blev det att skaka lite rumpa inne på Tango (vissa twerkade lite mer än andra). 

Det har även hunnit bli en hel del snö här, runt 2 dm. Men i den här staden växlar vädret från -2 grader och snö ena dagen till +9 och regn den andra, så det är inte någon snö kvar alls. Man kan verkligen inte vara förberedd på vädret här, för det växlar så fort. Ena sekunden är det vindstilla och klart, efter fem minuter måste man hålla i mössan och söka skydd för regnet. But I like it! 

Jag gillar verkligen Stavanger, det är lite som Göteborg, en såndär mysstad! Kom hit så får ni se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback