Piercing och Tatto

Så, nu är veckans tema satt. Piercing och Tatto blev det och det är Linda som är tipsare.

Jag vill själv tatuera mig, någon gång, får se när det blir. Men mamma tycker nog inte om det, eller hur ? ;)

En sak som jag inte förstår är varför man inte får ha tatueringar i vissa jobb. Okej, i vissa jobb när det är väldigt speciellt kan jag förstå det. Men som på max tex. Jag känner en som jobbar där och hon jobbar tillsammans med en kille som har tatueringar. Han får inte visa dom utan måste dölja dom. Varför då egentligen? Då borde man inte få ha halsband på sig heller.

Piercingar kan jag förstå bättre att man inte får ha i tex vården eftersom det kan vara rätt så ohygieniskt. Men om man sköter det snygg och om man har hål i ögonbrynet/läppen så tycker jag attdet är helt okej att man inte ska behöva ta ut det när man jobbar. Jag tycker själv att det är mer ohygieniskt att ta ut piercingarna och bara ha ett hål där ;)

Nu börjar konstruktionen, höres sen :)

Kommentarer
Postat av: mamman

Tänk på att den sitter där för alltid :)

2010-09-07 @ 17:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback