Hemlösa

Nu har jag valt vilken grupp, som rubriken lyder så är det hemlösa det ska handla om. Ingen som bor i Gävle kan ha undgått att ha sett någon hemlös. Det finns tydligen närmare 100 hemlösa personer i Gävle. Vissa vill inte ha hjälp, men andra kanske inte får den hjälp de beöver. Det finns många av dessa hemlösa som är alkoholister. Jag tycker att om någon kommer fram och tigger pengar eller tigger på pengar på något annat sätt så är det bättre att tex. köpa en hamburgare åt dom, så att han eller hon inte köper sprit för pengarna.

Vore det inte bättre om de tog emot hjälpen? Vissa är så djupt instängd i sitt alkoholberoende att de inte vill ta emot hjälp eftersom de måste sluta dricka om de ska få hjälp. Ibland kan jag tycka att det skulle vara bättre att tvinga dem att ta hjälpen, men egentligen så kan man inte göra så.

Hur ska man lösa det här problemet då? Vad tycker du?

Jag ska tänka lite på saken och återkomma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback