Hemma i Stavanger

OM jag har rest! På två veckor har jag hunnit med 7 olika flyg. Snacka om att man blir sliten av att resa!

Jag fick åka till Sverige en snabbis då min fina Morfar blev akut dålig och det såg inte alls bra ut. Men nu har han fått komma hem igen och det verkar vara lite mindre dåligt i alla fall. Det känns skönt att jag fick komma hem och umgås lite med han, sitta morfarvakt när mormor och mamma var och handlade och ge honom en bukett med vitsippor på hans födelsedag som jag har gjort så länge jag kan minnas!

Efter det blev det flyg till köpenhamn och vidare mot Stavanger, panikpacka för resan till Rumänien där Sondre redan var. Jag hann vara hemma i ca 9 timmar och sen var det tåg i 9 timmar till Torp för att ta flyget. Tre timmar senare var jag i Bukarest. Efter ennu en timme med bil var jag äntligen framme hemma hos Ylva och Ayla med Sondre. De var så fina när de stog på flygplatsen med en skylt och vinkade! 
 
Vi hade det väldigt kul, var på marknader och åt gott, hade grillfest och fick öl i driven på Mcdonalds! Blev inbjudna och fick ett bord på en musikvideo-release av en av Rumäniens största artist med modevisning och hela köret! Hände tydligen med crème de la crème av kändiselien i Bukarest, inte för att jag hade en aning om vilka någon av dem var! Men fint ska det vara ;)

Blev bra bekanta med deras vänner Ovidiu och Pavel också, var lite tråkigt att ta farväl av dem när vi skulle åka hem!
Flyg hem och sen tåg till Oslo, övernattning och flyg hem igår. RIKTIGT skönt att vara hemma, om än att jag saknar att vara på semester. Men alltför bra ska man inte ha det, jobba bör man också göra och det känns riktigt bra att vara tillbaka!

Tyvärr så har jag inte några bilder att dela med mig av än då min mobil blev stulen när jag hade varit i Oslo i ungefär 15 minuter tillsammans med körkort och allt.. Så jag är lite svår att få tag på just nu, men jag finns på mail och på facebook, så är det akut är det bara att skriva så kan jag ringa upp! Dumma idiot som inte kan hålla fingrarna borta från andras saker! Just nu har jag fullt upp med att kontakta olika myndigheter. Måste fixa ett nytt körkort men får inget nytt från Sverige eftersom jag bor i Norge, så måste hålla på och krångla med massor av papper och skit. Massor av jobb för att något äckel inte kan skillnaden på mitt och ditt. Ny telefon och allt, med massor av bilder och filmer på som jag aldrig kommer att se igen.. typiskt.

Förhoppningsvis tar polisen det på allvar och kollar igenom filmen från övervakningskamerorna på bussen så de kan se vem den idioten är och kan sätta dit hen så att det inte händer någon annan. Och får de tag i den människan så ska den punga ut pengar också, för då ska jag ha en ny mobil!
 
Nog med tråkigheter nu. Jobbet kallar, service i världsklass serverat på silverfat med guldkant. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback