Sista natten avklarad!

I natt jobbade jag sista natten på hotellet och börjar istället att jobbadagtid. Skönt att få tillbaka den "normala" dygnsrytmen igen, få se lite av solen och kunna planera lite bättre.
Det är ganska slitsamt att jobba natt har jag uppstäckt. Man blir tröttare och mer sliten än när man jobbar dag. Tror det har lite att göra med att man inte får så mycket sol, och att man sover dåligare på dagen än på natten. Nu jag har jobbat natt i 8 månader och det tycker jag är bra gjort ändå. Åtta månader, tänk vad fort tiden går!
I morgon är det exakt 8 månader sedan jag landade på flygplatsen här i Norge, bakis efter personalfesten på mitt förra jobb och med stora förhoppningar. Jag kan defenitivt inte säga att jag är besviken, snarare tvärtom!
Ta bara som ett exempel att du går ut på en promenad, du bor mitt i centrum av en stad med shoppingcentrum og massor av folk, går i ca 20 minuter och kommer till en strandpromenad med höga berg i horisonten. Kör du bil i 20 minuter kommer du till en strand med utomlandssand och så långgrunt att du måste gå halvvägs ut i horisonten. Så är det här i Stavanger, och jag älskar det!
 
Tänk att om 4 månader har jag bott här i ett år, helt otroligt! Jag lever och jag njuter, så ska livet vara!

Hoppas alla någon gång får känna det jag känner, för det är helt underbart!
 
Hilsen fra en svensk gutt i Norge som snart skall gå til sengs!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback