Vad ska jag ha med mig?

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Lägenheten ska städas ur, bilen ska säljas, massor av kläder ska bort och prylar ska packas ned. Var börjar jag?
 
Idag är det bara 18 dagar kvar till planet går. 18 dagar! Det är inte ens tre veckor. Hur ska jag hinna med allt och hinna träffa alla?

En sak som är skön är i alla fall att jag har hittat någon som ska hyra lägenheten, min lillebror. Hur skönt som helst! Lägenheten finns kvar och alla prylar kan vara kvar. (CHECK!)

Sen var det ju det här med vad jag kan ta med mig. Jag ska flytta till ett annat land, och kan ta med mig 23 kg...
 
23 KG!
 
Jag kommer ha lager med kläder på mig och sitta som en michelingubbe på flyget om jag ska få med mig allt jag vill ha med mig. Det kommer nog bara bli kläder i min resväska. 
Som tur är så kommer jag hem igen till jul (bara jag som hörde Peter Jöback i huvudet där?) och kan komma tillbaka till Sverige med en tom resväska och ta med lite mer tillbaka igen. 
 
Mycket som snurrar i huvudet just nu, medan alla funderar över julklappar och vad de ska ha på sig på nyår så sitter jag på golvet och sorterar kläder. Spara... slänga.. spara...
Att spara eller inte spara, det är frågan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback