Ypperligt tillfälle

Som min goda vän Klara sa, nu har du ett ypperligt tillfälle att ta tag i din blogg igen. Det har hänt så mycket senaste tiden så jag har verkligen inte haft tid att skriva ens. Och det klagas att jag inte har skrivit!

Jag har under de senaste månaderna hunnit med att flytta hemifrån, bor nu i en stor etta inte långt ifrån centrum i Gävle, trivs som fisken i vattnet. Bor precis vid ån också, så nära till vattnet har jag, utsikt över de gamla magasinen på norra skeppsbron och Gävle strand. Det luktar nybryggt kaffe från Gevalia nästan varje morgon när jag går till jobbet som ibland blandas med godislukten från Ahlgrens. Jag har det bra jag, i min etta!


Hela hösten har gått åt att jobba och träna inför musikalen Cabaret, och vilken succe det har blivit! I lördags hade vi vår sjätte föreställning, hälften kvar nu! Vi spelar i stora Gasklockan här i Gävle, och som vi har kämpat! Veckorna innan premiären jobbade jag 7-8 timmar och sedan var det repetitioner en halvtimme efter jobbet till sent på kvällen. Kände mig som en zombie, men ack så roligt jag har haft och vad roligt jag har! Tänkte fixa ihop ett litet plock med artiklar och bilder som publicerats i diverse tidningar där vi snyggar ner oss på scenen, juckar lite snyggt på  varandra och sjunger ännu snyggare! Vi är ett härligt gäng i ensemblen, nätan utan gränser numera. Jag menar, jag står på scen i ENBART lederhosen med hänslen och sjunger acapella med tre andra grabbar. DET trodde ni inte om mig, bättre självkänsla, JA!


Jag har hunnit blivit rätt så fit också! Nu är det bara lite kvar, sen är jag redo för beach 13! Danstränigar 2 dagar i veckan och massa slit ger resultat, och nu är jag otroligt taggad på att fortsätta träna. Jag menar, varför sluta nu när jag kommit så långt! 
 
 
Fler inlägg följer, vem vet, kanske jag börjar skriva varje dag!


En liten updaterad bild av den som skriver: 


Kommentarer
Postat av: Mamman

Kul om du börjar skriva igen 😘

2013-01-29 @ 19:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback