Fredag den 13:e

Jag tror aldrig riktigt att jag har upplevt otur på fredag den 13:e förr, men idag har jag verkligen upplevt det. Var på jobbet och började jobba 23.00, hela första timmen gick superbra, ganska lugnt och skönt. När klockan slog över till 00.00 började helvetet. Gäster kom ner och ville uppgradera sina rum mitt i natten, folk sprang in och ut och skulle röka eller försöka ta med sig sk. glädjeflickor in på sitt rum. Inget gick som det skulle, det var saker i systemet som motarbetade mig också. 
 
Runt halv 4 började brandtavlan att tjuta. Blev riktigt stressad då jag trodde att det var förvarslet på brand som gick igång, men som tur var så varnade den bara om ett batterifel och skrev ut ett kvitto på det. Jag fick tyst på larmet som gick och allt började flyta på för första gången på hela natten. 
Efter ungefär 20 minuter började det tjuta igen, samma fel den här gången. Men när maskinen (som förövrigt är den enda i bruk i Norge, finns två stycken, den andra är på ett museum) skulle skriva ut kvittot så tog pappersrullen slut, och då ville maskinen varna om det. Klickade på återställ, tyst i en sekund... sen började det tjuta igen. Det gick inte att stänga av! Ringde min chef och frågade hur jag skulle byta ut den där förbannade kvittorullen men det kan vi tydligen inte göra, då måste några servicekillar komma och skruva upp hela schabraket. BLÄ!
Ringde nummret som står på maskinen och välkomnades av en norsk inspelad röst: Våra öppettider är vardagar mellan 07.00..... GAAAH! Klockan var inte ens fem. 
 
Som tur var så har jag världens snällaste chef som klev upp ur sängen mitt i natten och kom ner och hjälpte mig. Tillslut fick vi tyst på skiten och jag kunde springa iväg och fixa med frukosten. Snacka om kaos!
 
Sa till min chef att om Lucia hade kommit förbi så hade hon varit svartklädd och sugit åt sig allt ljus med en såndär deluminator som Dumbledore har. 
 
Nej, nu slänger jag mig i sängs efter en natt som jag inte glömmer i första taget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback