Värmeslag

Vaknar av att solen skiner in i mitt rum, över hela min säng. Vamt! Är för trött för att orka röra mig och känner hur blodet nästan börjar koka. Orkar inte bry mig. Trött!

Men nu är jag vaken i alla fall. Jag har till och med hunnit skjutsa lillebror till stan. Vackert väder ute, nästsan så att man vill springa ut och lägga av ett av Ronjas vårskrik. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Jag har kommmit på det ultimata året. Två veckor höst, två-tre veckor vinter, två veckor vår och resten sommar. Solig sommar, varm sommar. Sådär så man kan sitta utomhus på kvällen utan att frysa, sådär så det är varmt i vattnet så man kan bada länge utan att det sticker i hela kroppen. Sådär myggigt så man har något att göra och inte sitter still. En lång och mysig sommar så man kan umgås med nära och kära och bara njuta. Nu är jag less på vintern. Jag vill ha sommar, helst nyss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback