Obeskrivlig helg!

Jag tror att jag har haft mitt livs bästa helg! Den var fylld av skratt, glädje, möten, musik, sång och massor av människor och resor.
I fredags begav jag med till Undersvik för Distriktårsmötet för Svenska Kyrkans Unga Uppsala. Ovanligt lång resa dit men det blev mycket att prata om på bussen. Helgen bjöd på 4,5 timmars sömn sammanlagt för mig, men jag får skylla mig själv och jag sitter uppe och spelar Rumble halva fredagsnatten och äger sönder Mr. Söderhamnsbo! Han har fortfarande inte vunnit, MOHAHAHA!

Lördagen var lååång, långa möten, långa diskussioner. Men det är och var jätteintressant och viktigt! Lekar hann vi med och pausunderhållningar. Jag har bland annat ett roligt klipp på Johanna och Cissi när de dansar Waka Waka inför hela DÅM. Får se om jag får lägga upp det, man måste ju kolla först ;)

Lördagsnatten bjöd på många skratt och skämt om allt från kyrkklockor (ding DOOOOONG), Sean Banan (Diggidiggidiggidingdingding, här glider Jesus in) och massa liggande blev det också. (kan låta väldigt fel, hahaa!)


På söndagen var det dags att åka från DÅM till Göta Lejon i Stockholm för att kolla på Jesus Christ Superstar. Det höll på att gå åt helvete!! Runt fyra på söndagsmorgonen upptäckte jag att mitt tåg inte gick, det var ett tåg som enbart gick två gånger per år den tiden.. Men det löste sig i alla fall. Johan och Ewa skjutsade mig till Kilafors (tusen tack till er!!) och Pappa hämtade mig där och skjutsade hem mig (Tusen tack till dig!!) medan jag halvsov i passagerarsätet. 
Jag hann vara hemma i ungefär 15 min innan bussen gick till stan där jag skulle med tåget. Usch vad trött jag blev när vi hade satt oss på tåget.
Jag, Malin och Klara spred skratt i tåget tills vi fick byta plats i Uppsala och sitta precis mitt emot toaletten. Haha Malin såg sig själv i spegeln när dörren var öppen. Lagom kul sådär ;)







Vi mötte upp Vickan i Sthlm och käkade lite innan vi begav oss till Göta Lejon, till fots. De litade inte på mig och trodde att vi inte skulle hinna dit men jag gick först i 3,8km och visade vägen. De blev mäkta imponerade!
Föreställningen var också just det, imponerande. Scenografin och koreografin var riktigt häftig, likaså Jesus och Judas. Det var riktigt häftigt men samtidigt kändes det lite som att sången föll bort lite och att teater var mer prioriterat. Men riktigt bra var det ändå! 



Igår var det också precis ett år sedan vi hade premiär för vår (Hilles) uppsättning av JCS. Det kändes verkligen att man har lagt ner mycket i den, när första tonen på Ouvertyren hördes på Göta Lejon så fick vi gåshud! Jag verkligen myste genom föreställingen! Jag kan inte förstå att det har gått ett år? 366 (skottår) dagar, ofattbart!

Sen var det bara att traska vidare mot stan igen och ta tåget hem, men vi hann med en liten visit till Katarinahissen också som dock var avstängd. Stackars Vickan som är så höjdrädd, hon var tvungen att gå tillbaka hela vägen!






Äntligen hemma! Fast nej, Emma fick mig att gå till Old Saint's och kolla på slutet av matchen. Tråkigt att Brynäs inte vann, men jag hoppas faktiskt att de förlorar nästa också så de kan vinna på nästa hemmamatch!

SEN däckade jag i sängen när jag kom hem, sömn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback