Tjusdej

Haha, jag sitter på tåget och tråkigt. Det är konstigt att jag inte är göteborgare.. Göteborgare brukar gilla ordvitsar, om man nu ska tro på det. Men om det vore så är jag bor göteborgare innerst inne. Jag pratade trots allt göteborgska i en vecka första gången jag var i Taizé. Jag var omringad av göteborgare och dialekten smittar av sig så lätt på mig!

Vad hände igår då? Jo jag gjorde mamma glad genom att ta reda på allt som hon har tjatat på mig om i något som känns som en evighet. Fast jag har ju bara mig själv att skylla! Haha!

Sen var det sångdags med kören, luciasånger. Börjar få in julkänslan redan! Som i lördags när jag och Ewa satt på bussen från Bollnäs och sjöng julsånger i stämmor. Slutade med att Emelie några säten fram och började sjunga med. Tokar från Hille, det är vad vi är! ;)

Var tvungen att hämta cykeln innan kören, som jag lämnade vid kyrkan i all hast när jag lyckades fixa biljetter till true talent i söndags. Lite läskigt ljus var det för att vandra själv på kyrkogården. Därför hade jag spotify med mig och sjöng kanske lite väl högt när jag gick över kyrkogården, eller körrgårn (gammalt Hillemål, mormor och morfar brukar säga så). Hoppas jag inte väckte någon sovandes.

Idag är det då skola som gäller. Ser fram emot vad dagens föreläsning har att ge. Ljud i dataspel, är lite nyfiken faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback