My broken Iphone!

Idag är ingen vanlig dag, nej det är jockes trasiga Iphone-dag! Hurra! Hurra! Hurra!

Ja men så trevligt att jag har haft sönder min Iphone. Jag borde skicka en faktura till tåg i bergslagen, dels för att det var deras metallsäte som hade sönder min Iphone och dels för att de tar en massa betalt för försenade tåg.

Imorse någon gång på tåget mellan Sandviken och Hofors så blev jag kaffesugen och skulle resa mig upp och bege mig till bistron. Jag lyssnade på The Quill och hade mobilen i fickan. När jag reste mig upp så ramlade mobilen av någon anledning ut ur fickan och hängde kvar i hörlurssladden som jag hade i öronen, samtidigt som tåget krängde till. Mobilen lekte Tarzan och svingade sig mot ett säte på andra sidan, ett ondskefullt säte med en sida av metall. PANG!

Den klarade sig, tänkte jag. Tog upp mobilen som fortfarande hängde i sladden.




Jag blev så arg på mig själv, och på x-trafik. Hade inte bussen kunnat köra förbi mig så att jag inte hade suttit på tåget och blivit kaffesugen? 

Men det är som det är. Har ingen annan än mig själv att skylla egentligen. Så nu får jag lägga ut 400kr på att beställa en ny baksida. Kan inte ha den som den är nu, för det lossnar glas, har redan fått en sticka..

Inte riktigt min dag heller, har slagit mig lite här och där, tåget var 20 min försenat så jag missade bussen. Jag glömde bort att jag skulle träffa konfirmanderna, skulle skynda mig ut i bilen och råkade ställa hörnet på hundburen på min tå. Jag klämde foten i bildörren och klämde fast bilbältet otaliga gånger i dörren. Han med nöd och näppe äta. Men sen fick jag sjunga i alla fall! Och Ellen, det blev bättre!
Jag fick sjunga med andratenorerna idag. Trodde att Ellen hade blivit tokig när hon sa: "Jag funderar på om Jocke ska sjunga med andratenorerna", men det gick faktiskt ganska bra. Jag kommer nog in i det som du sa. Kul med utmaningar!

Nu känns allt bättre, och lite sömn på det så blir allt mycket bättre! Godnatt allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback