Igår och idag

Igårkväll var jag, Klara och Malin m.f på upptakten till Local Heroes-galan som ska äga rum i februari i Gävle. Vi satt där i konserthuset och väntade med spänning. Två av våra vänner, Ellen och Sara, skulle uppträda. De var riktigt bra! Magnus var med och Fredrik också. Sen råkade jag nästan fälla Jesus när han svischade förbi. (inte riktiga Jesus då, men Andy som spelade jesus i Jesus Christ Superstar). För övrigt så fick vi reda på att vår uppsättning av Jesus Christ Superstar Hille är som förslag till att bli nominerad till Local Heroes Galan. Riktigt kul! Tänk om vi blir nominerade.. då måste vi ju vinna!! Har inte hört något dåligt om det.

Justja, Ellen, du är så grymt duktig på att sjunga! Tro inget annat! Den där privata konseten jag och Malin fick i kyrkan innan var riktigt bra. Men på scenen i konsethuset var du grym! Det var inte bara sången, du var Ellen på scen! HalleluLEjah Amen!!

Och Sara! Vår lilla truetalent-plupp som rockade loss på scenen. Du är också Sara på scen, du äger scenen och är så värd det. Det är ni båda två! Kram på er!

Fredrik, du kan göra den mörkaste dag ljus, du är så härlig! Grym på trummor och att få folk på bra humör, kram till dig med!

OJ vad mycket det blev om gårdagen.. Vad har jag gjort idag då?
Jo det började med en promenad med hundarna. Sedan cyklade jag iväg till f-gården där det bjöds på frukost innan jag och Ellen hade lite möte. Vi pratade om hennes bloggdesign och jag knäpte lite kort. Så inom en snar framtid så är hennes blogg färdigdesignad, nu när jag har mer tid.

Ja sen åkte jag och Malin till triangeln och handlade 200 korvar och 200 korvbröd, haha det såg riktigt roligt ut när vi la upp det i kassan. De är tills på lördag när vi ska ha musikcafe som förövrigt börjar kl 14.00 tror jag om du vill komma och kolla. Sen har jag, Malin, Wille och Klara varit och bowlat. Vem vann om inte Wille! (egentligen var det jag, men Wille sa att han vann så det kanske räknas?) Så nu har jag en aning ont i bowlingmusklerna.. haha!

Tack för de här två dagarna, alla ni som har varit med och gjort dem bra!!

Här kan man läsa lite om dagen på Malins blogg:  http://allthosesmallprints.blogspot.com/2011/11/mwahaha.html

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jocke, TACK! Jag hoppas att det syntes att jag hade roligt. Jag kämpar vidare... tänk att även körfröknar och 36-åringar som jag kan svikta i självförtroende ibland. :-) Ni är så fina som stöttar och uppmuntrar! tack igen! <3

2011-11-11 @ 22:29:12
URL: http://elleninsideout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback