Det brinner!!

Efter en fika på Waynes med Carro, Carro och Ullis så fick vi för oss att vi skulle leka kurragömma på stan. Vi bestämde ett område och Jag och Carro LR skulle börja leta. Ullis och Carro sprang iväg och gömde sig och efter typ en timme hittade vi dem. Ullis och Carro skulle gå förbi Ullis jobb och jag och "andra" Carro skulle gömma oss. När vi precis hade delat på oss så ser jag och Carro att det ryker ur en lägenhet, trodde inte att det brann men när vi närmade oss huset så såg vi att det bolmade ut rök!
"DET BRINNER!!" skrek jag till Carro och Ullis som kom springades. Vi ringde 112 och berättade att det brann och att de måste skynda sig. Det var en gubbe som var instängd där.. vi kunde höra hur han hostade. 

Han kom även fram till balkongdörren och vi försökte få honom att komma ut på balkongen, men han vände in i lägenheten som var fylld av svart rök! Usch, det var så hemskt!! Sen kom i alla fall brandbilarna efter vad som kändes som en evighet.. 
Jag vet inte hur det gick med honom men hörde på nyheterna att han hade förts till sjukhus, hoppas han klarar sig! Känner mig lite skakis just nu. Det går inte att beskriva hur maktlös man kände sig när man hör någon instängd i lägenheten och man kan inte göra något! USCH!

Nej, nu vill jag sova. Jag måste sova! Annars kommer jag ligga och tänka hela natten och det kan jag inte göra, för jag ska upp imorgon och jobba!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback