Psalm 21 (again)

Nu har jag sett den. I början ångrade jag rejält att jag drog igång filmen. Men efter ett tag och med täcket halvt över huvudet så gick det ganska bra. En aning flummig handling, men en bra story tycker jag. Som tur var hade Simone sett den innan så hon kunde säga till innan det hoppade fram någon eller innan det hände läskiga saker.
Kommentaren jag fick av Simone var: "Du är fan värre än min pappa när du kollar på skräckfilm". Saken hör till den att Simones pappa inte kan kolla på skräckfilm, men jag klarade av det i alla fall! :)
Kort sagt, det var en bra film för att vara en svensk skräckfilm! Det var spännande och hade ett riktigt bra slut!
Om tre dagar öppnar ansökningarna till högskolan. Jag har velat fram och tillbaka. Ska jag ta ett friår och flytta till Frankrike? Plugga? Var? Vad?
Jag ska söka högskola, se var/om jag kommer in. Kommer jag inte in så kanske jag åker till Frankrike i någon månad, åker hem och pluggar upp mina betyg. Prio 1 just nu är körkortet och provveckan. Men efter provveckan ska jag ta körkortet och söka igenom alla utbildningar och hitta det jag vill gå.
Det känns ju lite taskigt faktiskt, att planera framtiden när man har en flickvän som ska gå ett år till i skolan. Förlåt Simone! Du vet att jag vill stanna. Men jag måste plugga också. Hoppas nästan på att jag inte kommer in och att jag blir kvar här och måste plugga ;)
Nej som jag har sagt förut, allt löser sig med tiden. Back2pmatteplugg nu, vilket är väääldigt tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback