Sms-grupp

Jag tog tag i ett problem i vår klass. Vi brukar komma till skolan på morgonen och upptäcka att våra lärare är sjuka. Det är inte så roligt om man har en hel förmiddag med samma lärare eller en tretimmarslektion. Så nu kom jag på att man kunde göra gratis smsgrupper på internet när man får ett nummer och lägger till medlemmar som kan smsa till varandra via ett(!) nummer. Smidigt va? Så då kan första personen som kommer till skolan höra av sig till resten av klassen.
Men nu är det så att min klass är ju lite.. speciell. Så idag har det skickats över 300 sms i gruppen. Det vill säga, det plingar i mobilen varannan sekund. Sen kan det bli tyst i någon timme tills någon tycker att vi ska prata igen. Det blir en del roliga diskussioner!
OJ! såg precis något nytt på Facebook. När man klickar på bilder så ploppar det upp en liten bildvisare med svart ram. Najs, bilderna syns bättre, men det var ganska drygt.. Får se vad det blir av det :)
Nu ska jag fortsätta följa mina klasskamraters underliga diskussioner. Just nu handlar det om dåligt samvete och fika..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men man får ju typ damp på mobilen för att den surrar varje sekund! går man ifrån mobilen några minuter så han man genast 40 nya sms :P Fast det är väl för att klassen är som den är och överanvänder funktionen ;)

2011-02-16 @ 21:35:48
Postat av: malin

vilken bra idé :D

2011-02-17 @ 13:51:47
URL: http://allthosesmallprints.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback