Jocke leker seriös fotograf

Ska iväg om någon timme och leka seriös fotograf. Jag ska fotografera lillebrorsans hockeylag. Får se hur det går, om det är tillräckligt bra ljus i hallen. Men det ska nog gå bra. Resultaten kommer upp senare på bloggen. Den här sms-gruppen till klassen börjar spåra ur, men på ett roligt sätt. Vi hade en väldigt underhållande eftermiddag. Folk bytte namn, främlingar tillkom och massor av skratt blev det. Jeanette kom även in i klassrummet och försökte få folk att ställa upp i någon tvintervju åt TV4, men det var bara Leo som ställde upp. Jag kanske skulle ha varit med och pratat om motivation, jag som är skoltrött. Appropå det, snart måste jag bestämma mig vad jag ska göra efter gymnasiet. Om mindre än två månader ska jag ha skickat in ansökningar till högskolan. Gaah! Vad ska jag gå? Var ska jag plugga? Var ska jag bo? Ska jag ta ett friår? Ska jag jobba? Ska jag resa? Jag har absolut ingen aning, men sånt ordnar alltid upp sig till slut. Får hoppas på att det blir bra val jag gör. Annars kan jag ju alltid ångra mig. Men det kan också bli lite krångligt eftersom man bara får studielån för 12 terminer. Om jag går en och hoppar av, då kanske jag inte får studielån sista terminen på en annan utbildning. Usch, sånt blir man less på. Men det kommer att ordna sig, i alla fall så intalar jag mig det. Kameran är på laddning, stativet ska med. Jag packar väskan och beger mig med Mamma till Nynäsvallen. Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback