När sånt som inte ska hända händer

Det här är bara för hemskt! 

Jag upptäckte precis något som får mig att må riktigt dåligt. För att ni ska förstå så måste jag förklara från början...

Första året jag åkte till Taizé så träffade jag någon speciell. Hon hette Madeleine. Hon fick mig att prata göteborska hela veckan och hon hade ett supersött leende. Jag fick spela hennes pojkvän för att få hennes tyska följeslagare att ge upp och vi grät tillsammans när vi sa hejdå. Det var den kvällen när jag grät i tre timmar för allt skit som hänt mig genom åren. 
Påvägen hem skickade jag ett sms och föklarade att jag gillade henne, hon gillade mig med. Vi föll för varandra pladask. Sen blev det jobbigt att prata i telefon mellan Gävle och Trollhättan varje dag och det är lite långt att åka. Så det blev inget, men hon var ändå min första största kärlek. Jag träffade henne för något år sedan när jag var i Göteborg också, hon var sig lik. Jättesöt och jättetrevlig. 

Nu vet jag inte riktigt varför, men jag fick som förslag på facebook att jag kanske kände någon som hade ett liknande namn som henne, då tänkte jag att jag skulle gå in på Maddes profil. Men jag hittade henne inte. Jag trodde hon hade tagit bort mig, men jag förstod inte riktigt varför. Tills jag googlade hennes namn..

Jag hittade ett inlägg på en blogg, med en bild på henne och en förklaring. Några dagar innan den 25 oktober tog hon livet av sig. Jag fick en så äcklig känsla som jag inte kan beskriva när jag läste det. 
Vi har inte pratat med varandra på länge, men det kändes ändå. Och jag förstår inte varför, det gör nog ingen. 

Vi delade mycket i Taizé och jag har många fina minnen av henne. Jag låter dom stanna kvar och tänker på hennes familj som måste ha det väldigt jobbigt just nu. Hoppas du har det bra nu Madeleine Runesson. Hälsa till han där uppe!








Det här var din och min bild. Jag kommer ihåg när jag hade den som header på bloggen förut och du sa att ljuset runt våra ljus såg ut som ett hjärta. Taizé är viktigt för mig, och du var en del av min första tazéresa. Inte för att låta klyschig, men du hjälpte mig att bli den jag är idag. Du var en milstolpe i mitt liv och det kan nog alla som var med på resan garantera. Du förtjänade bättre än så. Men jag är säker på att du har det bra nu! Vi ses där nästa gång Madde! :)


Nu vet jag vad texten i låten betyder som jag har lyssnat på flitigt senaste dagarna, jag vet vad jag måste göra!

Ta mig till den platsen
Där jag bara ser Ditt ansikte 
Din närvaro jag söker
Jag vet att Du kallar mig till Dig

Så jag ber att Du omsluter mig 
I Din vilja alltid nära Dig

Kom Helig Ande 
Fall över mig 
Jag behöver mer av Dig 
Fyll mig igen med Ditt liv och Din styrka
Gud jag ropar efter mer…

Ja, mer av Dig








Kommentarer
Postat av: malin

:'( <3

2011-12-06 @ 12:09:46
URL: http://allthosesmallprints.blogspot.com/
Postat av: jessica

2011-12-06 @ 17:00:51
URL: http://jeskeeen.blogg.se/
Postat av: En av hennes närmaste vänner

Hej!

Kul att jag hittade din blogg. Trevligt det var att läsa om att någon mer kommer ihåg den tiden. Jag är säker på att hon har det bra nu.

Hon fick en jättefin begravning med fullsatt kyrka och hon har en jättefin grav.

Ta hand om dej och ta vare på dem runt omkring.

2013-08-05 @ 03:18:25
Postat av: göteborgare

Otroligt, jag och madelene var tillsammans runt 2008, kom och tänka på henne idag och tänkte se vad hon haft för sig, så ser man att hon är död :/ hemskt.

2015-09-16 @ 08:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback