Konstiga dagar

Ja det har varit ett par konstiga dagar nu med döende hundar, dödsfall och en lillebror på sjukhus. Fick reda på senast idag om en kille som går på brorsans skola som har dött och om en liten kille som dog tidigare i veckan från ett ställe i närheten. Det är ju hemskt! Och allt inom loppet av en vecka, innan jul?! Nej jag känner mig lite vimmelkantig av allt dethär. 

Men då är det tur att man har en familj och vänner som man blir glada av! 

Idag var det genrep till Lucia. Innan det var jag och Malin på möte. AF-möte. Anonyma fikare. Efter det var det pizzaätning i kyrkan och ett spontant snöbollskrig mellan mig, Malin och Sara. Fick inte in någon fullträff dock, men Sara verkar ha tjuvtränat! Sen var det genrep i några timmar med barnkörer som inte kunde stå stilla och en kyrkokör som inte hade koll på när de skulle sjunga och inte kunde vara tysta. Jag blir faktiskt lite irriterad på dem när de står och pratar med varandra och inte visar någon som helst respekt och sen vimsar bort sig och glömmer bort och sjunga för att de har en het diskussion om att någon har klippt sig eller att de har hittat ett nytt recept på flygande jakob. Har faktiskt varit påväg flera gånger att hålla ett litet tal inför kören, men känt att det inte är värt det. De skulle börja surra ännu mer efter det. Det känns bara lite taskigt mot oss som lägger ner så mycket tid på kören att andra ska sitta/stå och prata bort tiden. Men sånt är livet, det finns alltid såna överallt. Synd bara att de inte inser vad de gör. Men allt är inte bara negativt, alla i kyrkokören är jättetrevliga och härliga, och vi är ju superbra och sjönsjungande, så det så!

Ja, sen har jag inte gjort så mycket mer, har lite svårt att sova nu bara.. lite mycket tankar och känslor. Men det blir nog bra, finns säkert en mening med det också. Det kanske bara är lite svårt att se den just nu. 

Imorgon är det träning inför julspelet som jag ska vara med i. Det ska bli roligt att få spela lite teater, om än för barn. Ser fram emot det! Men jag måste nog sova lite innan det, så jag orkar lära mig och inte somna under träningen. Godnatt folket!

Kommentarer
Postat av: Maria

En på min skola dog igår natt, antar att det är samma som du menar? På john bauer, gymnasiet?

Stämningen var inte direkt på topp den natten när vi var där, men det var skönt att vara där i alla fall, och ha folk att prata med.

2011-12-08 @ 13:57:18
URL: http://mariarudolphi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback