Året som gått 2011

Januari

Plugget börjdade hårt efter lovet vill jag minnas. Jag och Emma hade en fyradagars på Old Saint's och livet lekte I guess. Första träningen inför Jesus Christ Superstar. Jag fick designa en blogg åt kommunen. 

Februari

Hade fullt sjå att dela ut studentmössor till hela Polhem. Satt med i studentkommittén och planerade fester, löste problem, bal mm. Jag hamnade i en The Ark-psykos, haha! Jag fyllde år den 12:e och sen skulle vi dra på 100dagarsfesten men kom inte in. Det hände nog massor av fler saker i februari, men inte vad jag kan minnas nu ;) 

Mars

Provvecka, massor av flumm med klassen och studentkryssning. Jag och Simon shottade fisherman och det slutade med att Simon somnade i frukosttallriken, haha! Efterfest på Goya, proppfullt och supervarmt! Halsfluss alltid kul! Lika roligt när penicillinet inte fungerar också. Var på Gruppaudition för jobb på Furuvik med feber och halvt halsfluss. Jag hade även massor av träningar med JCS, vissa heldagar från tidigt på morgon till sent på kvällen. Jätteroligt och jättejobbigt! Jag fick hem hundratals kataloger om högskolor och universitet och började tänka på vad jag ville plugga. Den episka bilden på en vettskrämd Vickan togs också i Mars.

April

Repetitionerna för JCS fortsatte med sena kvällar och heldagar. Högskoleprovet skrevs och jag träffade The Ark och var även på deras konsert. Åkte med skolan till Stockholm och klassen var till Nobelmuseét och Stadsteatern och såg Tartuffe. JCS sågs i tidningar och Tv och det blev en dundersucce när vi hade premiär den 15:e april! Folk kom från hela Sverige för att kolla. Vi fick jättebra recensioner!

Maj

Min mobil gav upp efter nästan två år. Stackaren! Jag fick jobb på Furuvik! Jag tog hål i tungan och varken mamma eller pappa märkte det på en vecka. Förberedelserna inför studenten sattes igång! 

Juni

Jobbade på Furuvik, träffade nya människor och åkte till Gröna Lund med gratis inträde och åkband. Insane!

Juli

Jobbade ännu mer, åkte till Frankrike till mitt underbara Taizé ännu en gång! Var även på en snabbvisit i Göteborg och åkte Atmosfear, woaaah! Var med på framsidan av GefleDagblad där jag blev anklagad för att inte sköta mitt jobb. Perfekt! ;)

Augusti

Jobbade ÄNNU mer! Jobbade nästan hela countryfestivalen i furuvik, 13 timmars pass. Pengarna rullade in ;) Visste fortfarande inte vad jag skulle göra med skola osv, eftersom jag inte kommit in på det jag villle. 

September

Jobbade en sista dag på furuvik, snyft! Men med massor av nya vänner och erfarenheter i bagaget! Jag började plugga i Gävle tilll Avancerad GIS-användare. Slutade plugga det när jag fick en reservplats i Falun och jag började plugga Ljud- och musikproduktion vid Högskolan Dalarna. Livet verkade ordna upp sig! 
Sara gick vidare i TT och vi satt och hejade på i f-gården!
Jag pendlade till och från Falun nästan varje dag, gick upp 05.45 på morgnarna, pepp! 
Jag blev slagen på krogen, kan bocka av det på listan.
Jag och Malin städade kyrktornet och har nu för tiden flugfobi!

Oktober

Jag åkte till Rättvik och jobbade på stiftsgården. Roligt och mysigt, nya vänner och gamla!
Jag klarade körkortsteorin på första försöket!
Letade lägenhet i Falun som en tok!
Åkte och kollade på True Talent i Sthlm med Malin, Klara och Ellen!
Var på läger till Harsa med konfirmanderna.
Klarade uppkörningen på andra försöket, körkort!
Lyckades spräcka baksidan på min Iphone, stackarn!
Jag och Ullis åkte till sthlm och bodde på hotell. Var ut på krogen, mös på sjätte tunnan med spöken och sprang in i Eric Saade vilket Ullis blev överlycklig av! Vi sneakade oss in i VIP-kön in till True Talent studion och kollade på Sara som tyvärr åkte ut. Men vi hördes på tv iaf! ;)


November

Halloween partaj med furuvikarna och utgång! Hittade en polisHUSBIL på torget.
Ordnade en Ung Psalm Gudstjänst.
Köpte 200 korvar och 200 korvbröd, ungefär.
Lyssnade på en konsert av en ungdomsorkester från Tyskland och Polen.
Designade Ellens blogg.
Skrev in mig på AF, anonyma fikare, eller arbetsförmedlingen.
Slutade plugga i Falun, klarade inte av att pendla och ta studielån om jag inte var produktiv.
Jag och Malin åkte och var publik till The Voice Sverige i sthlm, kul! Får se om vi syns nu när det snart börjar!
Jag och Jenny blev Sniglar Forever!
Jag och Klara åkte till Rättvik och Jobbade. Flumm!
Jag jobbade lite åt pappa i Solna.
Ringde brandkåren när jag, Carro, Carro och Ullis upptäckte en lägenhetsbrand.
Var på "En riktig advent" i Undersvik och det var Awesome!
Jag skrev mitt livs första låt!

December

Luciafirande i Oslättfors, Hille och Hilleborg. 
Sjöng tillsammans med Sanna Nielsen.
Fick reda på att en jag kände hade dött. 
Hade några konstiga dagar där alla dåliga saker hände. 
JCS blev nominerade till Local Heroes-galan, Sara likaså!
Designade om bloggen lite.
Felt like a snail.
Köpte biljetter till JCS på göta lejon ett år efter vår premiär. YEAH!


2012 is going to be legen... wait for it...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback