Vår, smink och träning

Ja idag när jag vaknade kände jag av våren, det var varmt och skönt. Nackdelen var att jag har börjat känna av min pollenallergi, vilket inte alltid är så kul. Snarare aldrig.Det begränsar alltid så mycket. Eller, egentligen inte, det är bara obekvämt. Men i år ska jag inte låta det ta över! Jag började ta mediciner för knappt en månad sen och jag började med ögondroppar idag. Så nu ska jag få bukt på skiten! Jag kan ju inte komma till föreställningarna och vara sjuk heller!

Appropå sjuk. Om ni har hosta och behöver hostmedicin, köp då aldrig theracough. Det är det vidrigaste som finns! Det smakar i en kvart och smakar något som kan liknas med jägermeister blandat med nagellack, eller som nagellack luktar! Det borde stå i bipacksedeln att det framkallar kväljningar. Så illa är det! Men om man nu som jag har hosta så måste man tvinga i sig det, hur det än smakar. Jag känner mig som ett litet barn som inte vill ta sin medicin, men att det inte är Mamma eller Pappa som tvingar mig, utan det är jag själv som gör det.
Nu undrar ni säkert varför jag har skrivit med smink i rubriken? Jo jag ska ner på stan imorgon efter skolan och köpa smink. Haha! Det är så att jag ska ju vara med i Jesus Christ Superstar, en musikal/rockopera/kalladetnågotannatomnivilldet. Det är väldigt mycket ljus på scenen och folk kommer sitta långt bort, så alla på scenen ska ha scensmink på sig. Man måste även markera ögon, ögonbryn och mun för att det ska synas på långt håll. Så imorgon blir det ner på stan och inhandla Kajal och, vad var det nu då? Haha, jag är nog för trött för att komma ihåg, jag sover på saken så kommer jag nog på det.

Jag kom hem lite efter tio, jag fick skjuts hem av Ewa, på cykeln. Ewa skjutsade halva vägen och jag resten, så att det skulle bli rättvist. Vi var på träning med alla körer, solister och regissören i kyrkan. Nu börjar det ta form på riktigt, och det blir roligare och roligare varje gång! Idag är det bara 9 dagar kvar till Premiären, med stort P!! Jag längtar och gruvar mig, kommer jag ihåg alla texter? Kan jag dansen? Var ska jag befinna mig då? Men det börjar också klarna upp. 

Nu känns det som att jag börjar babbla på om lite allt möjligt, men idag har jag varit extremt trött hela dagen. Så nu tänker jag sova, för imorgon vill ja vara pigg, ska ju på konsert på kvällen! :)

Kommentarer
Postat av: Becka

Theracough smakar verkligen skit......



:-P

2011-10-10 @ 18:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback