Tal i Svenska B

So, take it to the stage in a multicoloured jacket
Take it jackpot, crackpot, strutting like a peacock
Nailvarnish Arkansas, shimmy-shammy featherboah
Crackpot, haircut, dye your hair in glowing red and blue

Do, do, do what you wanna do
Don't think twice, do what you have to do
Do, do, do, do, let your heart decide
what you have to do
That's all there is to find

Sitter i vardagsrummet och skrivet mitt svenska-tal. Jag borde vara less på musik vid det här laget, men det är jag inte, konstigt nog. Mitt tal ska handla om musik och budskap. Då ska jag ta upp lite om att musik är ett sätt att förmedla saker på även om man kanske inte tänker på det så ofta.
Jag tror jag har bestämt mig för vad jag ska plugga efter gymnasiet. På fredag är det sista anmälningsdag, så det gäller att tänka igenom ordentlit nu. Men den utbildningen verkar passa mig. Kan ni gissa vad det den har med att göra? Gissa en gång? ;)
Musik, haha! :)

Kommentarer
Postat av: mamman

Jag tycker att du ska läsa någon stavningskurs. Hur stavar du egentligen till ordentligt??

2011-04-14 @ 14:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback