Dag 1: Om mig själv

Det här kan ju bli ganska svårt, att beskriva sig själv. Ingen känner mig bättre än jag själv, men det är lite konstigt att berätta om sig själv.

Jag heter Joakim Åhlén Hedenström, men jag kallas för Jocke, av någon anledning tycker jag att Joakim låter lite snobbigt, men det funkar det också, kan ju inte klaga på Mamma och Pappas val, det finns värre.
Jag är 18 år, fyller 19 i februari, känns inte riktigt som att jag levt i snart 19 år. Jag bor i Hille, ca. 7 km norr om Gävle med min familj som består av Mamma, Pappa, Lillebror Jesper och två hundar. Vi bor i ett fint litet lugnt område nära till allt. Jag har bott där hela mitt liv, det är lite roligt, eftersom man känner området så väl.
Jag är väldigt musikalisk, går jämt runt och sjunger eller visslar, vilket några kan störa sig på ibland, men det får dom ta. Jag spelar piano och sjunger, och jag älskar det!

Jag är även intresserad av teknik, kan ju vara ganska bra eftersom jag går teknikprogrammet på Polhemsskolan med inriktning Vetenskap. Men jag har tappat glöden med att plugga, så det är lite tråkigt just nu, men det är ett halvår till studenten, så det är bara att ligga i!
Djurvän är jag också, har haft alla möjliga djur genom åren.
Jag är en väldigt social person, som har lätt att träffa nya människor och som är lätt att umgås med. Det kanske är därför jag jobbar som kontaktperson, då behöver man vara social.
Jag vill alltid ha något att göra, annars blir jag rastlös, kan vara bra ibland, men ibland blir det för mycket. Just nu har jag haft en period med väldigt mycket att göra, men nu har jag börjat ta det lite lugnare.
Jag är nästan alltid glad och blir oftast inte arg, men när jag blir det så har jag samlat på mig ett tag, så då kan jag bli vädligt arg, men inte så att jag slår någon, förutom lillebror när han är dryg ;) Jag tycker att våld inte löser något, det blir bara värre.

Något jag hatar är när folk tuggar med öppen mun, det är så irriterande. Iblan kan man ju göra det själv, men då brukar jag komma på mig själv. Vissa har nog inte fattat att det inte är så fräscht att visa upp all halvtuggad mat man har i munnen, dessutm hatar jag att höra smasket. Men sånt får man också leva med, man kan ju inte ändra på allt ;)

Ja, då vet ni lite mer om mig, nu ska jag försöka hänga med på lektionen, provveckan närmar sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback