Jacob/Jakob

Varför har alla fått för sig att jag heter Jacob? Är det inte illa när ens kompisar säger fel och kallar mig för det istället för Jocke. Jocke och Jacob är ganska lika, men det borde inte vara så svårt.
Samma sak hände när jag var i Åre på läger med konfirmanderna. Då fanns det visserligen en Jakob med, men lite koll borde man vell ha? ;) Jag kanske borde döpa om mig, om jag ser ut som en Jacob.

Jag kom hem från stan för ungefär en timme sen. Jag, Elin, Achmed och David delade ut bananer och vatten från SSU för att fixa fler röster på Sossarna i riksdagsvalet. Det var roligt, synd bara att det inte var mer folk på "det stora fotbollskalaset". Istället gick vi runt i stan och bjöd på röda bananer :)

Nu blir det till att städa. Det känns inte som om jag har skrivit om något annat än det, men när man är seg som jag är, då kan det ta en vecka att städa sitt rum.

Senare går familjen hem till familjen Jones. Mathilda fyller år idag så vi ska dit och äta.

Grattis Mathilda! :D

Kommentarer
Postat av: l i l l a f l i c k a h

följa varandra via bloglovin'? ;)

2010-08-21 @ 16:26:16
URL: http://lillaflickah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback