Centerpartiets skolpolitik

Centerpartiet om betyg (hittat på centerpartiets hemsida):

"Allianspartierna har föreslagit en ny betygsskala och införande av betyg från år 6. Regeringen har även infört möjligheten för föräldrar att få skriftliga omdömen om hur deras barn klarar skolan redan från första klass."

Jag tycker fortfarande att betyg från årskurs 6 är för tidigt, som jag skrev i det förra inlägget.
De skriftliga omdömena gör enligt mig att föräldrarna får sämre kontakt med skolan. Är det inte lättare med ett vanligt samtal? Det har jämt fungerat och jag tror att man får en bättre bild av det hela om man får det förklarat för sig. Men ett skriftligt omdöme kan man alltid fråga om att få, det har vell aldrig varti omöjligt?

Jaja, det är bara vad jag tycker, vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: junia

Jättefin header, vilket program har du gjort den i ? :D

2010-08-26 @ 23:12:27
URL: http://juniatenggren.blogg.se/
Postat av: moa

föööör tidigt!

jag tycker att 8an är en bra klass att få sina första betyg-men! man kan börja redan i 7an att små snacka lite,vart man ligger ungefär och vart man har för chans att komma till-tyvärr så va de ju inte så när jag gick i 7an!

och nej,inga skriftliga omdömen,vart får föräldrarna då chans att fråga & ' klaga'?

2010-08-27 @ 00:51:36
URL: http://www.nattstad.se/moas
Postat av: Uniica!

8:an ska det va!!!

Vart bor du? :)

2010-08-27 @ 14:26:34
URL: http://jossaahn.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag tycker sexan är på tok för tidigt, samtidigt tycker jag att åttan är lite sent. Jag kan bara säga från egen erfarenhet och jag blev grymt stressad när betygen kom i åttan, för jag hade inte så mycket tid jag behövde för att jobba upp mig i ämnena..

Kanske vore bra med betyg till sommaren i sjuan, inte julen? Det är ett svårt ämne, då många tycker otroligt olika..

Jag kan tycka att skrivtliga omdömen kan vara bra från femman/sexan, men att man pratar igenom dem under ett utvecklingssamtal, så föräldrarn kan vara med och diskutera, ställa frågor eller klaga.

2010-08-29 @ 16:13:28
URL: http://evasjohus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback