Morgonens bussfärd

Som vanligt var bussen försenad, hade en sur busschaufför och var överfull. Jag kliver på vid den tredje busshållplatsen, och den var redan full i morse. Jag och Elaine kunde inte sitta bredvid varandra, så det blev var sin sida av bussen. Rooligt! Bussen körde sin vanliga rutt och fyllde bussen tills däcken nästan exploderade. Det blir varmt och kvavt. Det får vell stå max sju personer? Nu stod fler än de som satt. Är det så det ska gå till på mornarna? Ska man va packade som sillar på väg till skolan.

I helgen var jag i stugan och åkte skridskor. Några där hade plogat ett sjukilometers spår på isen. Så idag har jag lite ont i benen. På väg hem från stugan så åkte vi först hem och lämnade Björn i bomhus. När vi nästan var i Hille så blev en av mina hundar åksjuk. Ni kan ju tänka er hur det slutade. Min byxor blev nersölade av hundspya, det luktade ljuvligt och blev varmt och skönt. Plus att mina pianopapper blev nersölade också! Ibland blir man lite lack på dom. Men man kan inte vara sur på Sally, inte när hon ligger och kollar på en med sina "oskyldiga" ögon. Ordentligt fail i alla fall!

Nu har jag håltimme fram till lunch, men egentligen borde jag göra svenskaarbetet, men det blir fort klart.

Efter skolan blir det pianolektion, kören och vävaren, ingen vila här!

Adios!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter ju najs, våran buss är typ alltid en kvart försenad. Sen så är det typ smockat i en dragsspelsbuss xP

Nej det är inge kul att åka buss på morgonen, därför är det så skönt att vara hos pappa varannan vecka ;)

2009-01-19 @ 11:19:55
URL: http://waai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback