Nu är julen över, igen

Ärligt talat så känns det inte som det var ett år sedan det var jul sist. Tiden går så fort!

Jag fick jättebra prylar i år! Jag lägger upp en bild senare på allt :)

Dagen började med att jag blev brutalt väckt! Det var ganska skönt, för jag drömde om att jag satt i ett flygplan som hade fått fel på ena motorn och att vi krashade. Sen åt jag frukost, öppnade paketen under granen. Det var en t-shirt och en ny tröja. Skulle ha dom på kvällen. Skitsnygga! Sen gjorde jag mig i ordning för kvällen. Någon timme senare åkte vi till farmor och farfar på jullunch. Ja var "tomte" och delade ut klapparna. Fast jag sa att jag var en otrevlig tomte, orkade inte läsa vad det stog på alla paket så jag bara delade ut dom.

Senare, efter julklapparna, så åkte vi ca 300m till mormor och morfar. Där var vi till kl 2 på natten.l vi åt tre gånger(haha) och fikade, fick paket. Jesper, min lillebror, fick ett kuvert, "från tomten" I det kuvertet så låg det ett till kuvert, och i det ett mindre osv. till slut fick han en lapp där det stog att han skulle leta i TORNET. det tog ett tag innan han hittade "tornet", det var en bok. Där låg det en till lapp, han skulle leta någon annan stans, så han sprang runt i huset hos mormor och morfar och letade efter lappar och jag sprang efter och filmade. Det slutade med att han fick en lapp, i en halvliters flaska, som han inte fick ur. Tillslut fick han ut den med hjälp av en tång, och det stod att han skulle leta efter svaret under mormors säng. Och där låg en ny hockeyklubba. Snacka om att han blev glad.
Runt tolvtiden mpå natten så var alla i släkten lagom lulliga. Morfar visade mig en annons om kattungar som var 10veckor, men det stod "10v", så han sa att det var kattungar med 10 volt. det tyckte han var jätteroligt och sa det flera gånger, han skrattade lika mycket varje gång. Det är tur att Mormor och Morfar finns, de är så snälla!

Vid 2 tiden drog vi oss hem och jag läste "om jag kunde drömma" fram till tre. Så idag mär jag lagom trött.
Men jag har haft en trevlig jul, med många fina julklappar och fint sällskap!

Hoppas ni har haft en lika trevlig jul som jag!

Ha det bra!

Adios


Kommentarer
Postat av: MELLE

du är så söt jockis:)<3

2008-12-27 @ 01:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback